web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Katar

Tento nádherný autodrom s celým názvem Katar Losail International Circuit patří mezi nejmodernější na světě. Známý je především tím, že celý okruh má výborné umělé osvětlení a konal se zde vůbec první noční závod motocyklů na světě.

Parametry okruhu:

Lokace: Dauhá, Katar
Délka okruhu: 5400 m
Šířka: 12-14 m
Nejdelší rovinka: 1068 m
Počet zatáček: 16
Počet pravých zatáček: 10
Počet levých zatáček: 6

Poloha okruhu

Losail International Circuit je autodrom nacházející se necelých 30 km od mezinárodního letiště v Dauhá, což je hlavní město státu Katar v Perském zálivu. Katar (oficiálním názvem Stát Katar) je emirát v jihozápadní části Perského zálivu. Země se nachází na poloostrově, vybíhajícího z většího Arabského poloostrova do Perského zálivu. Na jihu hraničí v délce 60 km se Saúdskou Arábií, zbylé strany jsou obklopeny mořem, přičemž na západě leží v sousedství Kataru malý ostrovní stát Bahrajn.

Katar v nociKatar v noci

Historie

LosailTento autodrom byl otevřen v roce 2004 a hostil vůbec první Velkou cenu Kataru motocyklů, kterou vyhrál Sete Gibernau. Stavba tohoto autodromu trvala přibližně 13 měsíců a podílelo se na ní okolo 1000 dělníků. K postavení tohoto 5300 m dlouhého okruhu v poušti bylo potřeba přibližně 58 milionů USD. Okruh je obklopený umělým trávníkem, který se snaží zabránit písku, aby se dostával na trať. V roce 2007 bylo v Losailu vybudováno venkovní osvětlení pro noční závody. V době vybudování byl tento projekt největším místem konání sportovní akce pořádané v noci za umělého osvětlení. Nyní již tento prim drží okruh Yas Marina v Abú Dhabí, kde se jezdí formule 1. První noční závod v historii MotoGP se konal v březnu 2008 pod názvem Commercialbank Grand Prix of Katar.

KatarValentino Rossi v Kataru

 

Popis okruhu

KatarTento úžasný a dlouhý okruh nabízí spoustu různých typů zatáček a startovní rovinku, která měří přes 1000 metrů. Autodrom se nachází v poušti, což znamená, že hlavním problémem jsou klimatické podmínky. Při závodních víkendech zde tedy panuje velice intenzivní horko a teplota trati dosahuje až 50 stupňů Celsia. Stejně jako v Malajsii, musí být motocykly speciálně upraveny tak, aby měly zvýšenou účinnost chlazení motoru a chladiče s podstatně větší kapacitou, než je obvyklé. Okruh kombinuje dlouhou startovní rovinku dlouhou 1068 metrů s různými typy zatáček, které jsou ale velmi symetrické. Nastavení motocyklů bývá velmi podobné jako v Sepangu, kompromis mezi brzdami a nastavení zavěšení tak, aby motocykl byl dostatečně stabilní při brzdění a zároveň si zachoval dostatečnou stabilitu i ve zbylých částech okruhu. Přilnavost v Losailu je téma samo pro sebe. Povrch trati je velice kvalitní, ale největším problémem zde je nafoukaný písek na povrch trati, který výrazně snižuje přilnavost. Co se týče zázemí, tak je autodrom Losail jedním z nejmodernějších na světě a splňuje i ty nejpřísnější bezpečnostní normy.

KatarKatar

Katar

Hosteska na Kawasaki

Autodrom Losail - kontakt

Losail International Circuit

Al Wusail, North Relief Road
Doha, Qatar
Tel: +974 472 9151
Fax: +974 472 9246
P.O.Box 4611

Článek byl naposledy upraven: 23.03.2022
, Katar

Nejnovější komentáře

Jiří Sláma napsal komentář k Jan Novotný - vzpomínka na závodníka
S Honzou jsem byl v učení v Pankrácké Jawě v padesátých letech a vzpomínám na něj jako na príma kama...
Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...