web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Eurospeedway Lausitz

Okruh byl vybudován na místě bývalého povrchového dolu, což s sebou přináší jistá specifika, která jinde nenajdete.

Dokážete ho přehlédnout jedním pohledem, neruší Vás žádné terénní překážky (rozdíl v převýšení mezi jednotlivými částmi tratě je pouhých 4,5°) a pokud se jako divák s dalekohledem vyšplháte na monumentální tribunu, můžete si závody opravdu užít se vším všudy. Panorama okruhu dotváří rozlehlý větrný park, který tu rozhodně není zbůhdarma. Připravte se na větrné počasí a pokud se plánujete vydat na trať, rozhodně nezapomeňte mokré gumy. Za tu trochu příprav se nadýcháte úžasné atmosféry, která Vám ještě dlouho zůstane pod kůží….

cely_okruh_je_v_podstate_na_rovinevetrny_park_v_pozadi_drahy

Několik pikantností z minulosti

Myšlenka na vybudování okruhu se zrodila v roce 1986 a setkala se s poměrně nepochopitelnými protesty. Jak by mohlo zdejším obyvatelům vadit prestižní sportoviště, když byly zvyklí na provoz povrchového dolu? Každopádně po třinácti letech váhání následovala velice rychlá akce: pouhých osmnáct měsíců trvalo vybudování okruhu do provozuschopného stavu…. první akce sice vypadaly jako závody v poušti, ale již v roce 2005 byla návštěvnost koncertu kapely Böhsen Onkelz tak vysoká, že se celý region dostal do stavu nouze.

ppravn_prce_-_prava_povrchovho_dolu_na_zvodn_drhuppravn_prce_na_okruhu

Úvodní závod před 110.000 diváky byl první z celé řady těch, které musely být přerušeny kvůli dešti a velmi kluzkému povrchu na mladém asfaltu. Odtud se zřejmě tradují vzkazky, že to na Lausitzu za deště ďábelsky klouže.

Alex Zanardi zde přišel o nohy

spatne_pocasi_je_zde_bohuzel_pomerne_bezneVrcholem sezóny v prvním roce provozu byl Champ CAR World Series, který se zde jel poprvé mimo Spojené státy. 150.000 diváků přihlíželo hrozivé nehodě Alexe Zanardiho s Alexem Taglianim, po které prvně jmenovaný přišel o nohy. Již rok na to se Zanardi vrací na stejnou trať ve speciálně upraveném autě s ovládáním pod volantem. Přivítaly ho statisíce lidí dojatých silou, která se nenechala nepříznivým osudem zlomit.

Když se vydáte na Eurospeedway

Přijedete sem po kvalitních německých dálnicích, kam mohou osobní auta zdarma. Počítejte spíše s ubytováním na parkovišti, protože poměrně drahé a těsné boxy si dopřejí jen vyvolení. K dispozici je kvalitní zázemí se sprchami, toaletami a příjemnou restaurací, kde se dalo v roce 2009 za poměrně srovnatelný peníz jako např. v Brně na okruhu najíst. Nepříjemným překvapením se může stát nekvalitně odvodněné parkoviště, nebo tankovací automat v areálu, který neakceptuje tak poměrně běžnou platební kartu jako je Visa. Další benzínka je vzdálená necelé dva kilometry, avšak mimo vlastní areál.

uzasna_cilovka_mezi_zdmi_a_vysokymi_plotyz_cilovky_vyjizdite_do_rychle_leve_zatacky_ktera_proveri_Vase_schopnosti

Tuhle trať si nenechejte ujít!

cela_draha_je_ve_znameni_kuzelu_na_tratiTrať je jistě ta nejdůležitější věc, která Vás zajímá. A máte důvod. Většinou se jezdí v protisměru hodinových ručiček, takže kdo chce šetřit gumy z českých okruhů, přijde si zde na své a konečně sjede pořádně také levou stranu gumy.

Nejširší místo dráhy je 24 metrů a počty zatáček a délka rovných úseků se liší podle jednotlivých variant trati - na konci článku najdete jejich obrázky. Adrenalin se ve Vás vzpění, když řvoucí motorku naklopíte do první zatáčky za startem a schováváte koleno, abyste s sebou nevzali kužely vyznačující aktuální varianty trati. Neopakovatelný zážitek Vám připraví obestavěná cílová rovinka s vysokým plotem, stejně jako klopené zatáčky. Pokud někde nečekaně přepálíte nájezd, můžete bezpečně projet rovně a objet část dráhy po okruhu určené pro DTM. Skvělý způsob jak nalézt a posunout svoje hranice!

pokud_prepalite_zatacku_muzete_projet_rovnekuzely_vyznacujici_useky_trati

Pokud se na Eurospeedway nechcete vydat rovnou na závod (např. CEC s VI racingem) velmi Vám doporučujeme vyzkoušet některou z mnoha agentur, jejichž seznam a termíny jízd naleznete Lausitz_28_na oficiálních stránkách okruhu.

Vedle známého Mototravelu, DA racingu a IV racingu se česky domluvíte taky v ActionBike, kde Vás navíc na okruh doprovodí přední čeští jezdci jako Jakub Smrž, nebo Michal Drobný. Okoukat techniku jízdy od těchto závodníků může být velmi inspirující!

A pokud jste se právě rozhodli, že tento okruh si v příští sezóně nenecháte ať už jako jezdci, či jako diváci , ujít, držíme Vám palce!

Určitě vyzkoušíte jednu z níže vyobrazených variant okruhu:

43_varianta_okruhu_pro_motorsport113_km_dlouh_varianta_trati_na_kter_se_jel_i_RED_BULL_NASCAR_zvod_2008
18_km_arel_technick_zrunosti32_trasa_mezinrodnho_mistrovstv_motocykl
34_km_varianta_DTM34_km_pro_automobily_nejrychlej_verze_okruhu
45_km_Grand-Prix_varianta45_km_Grand-Prix_varianta_pro_auta
mapa_arelu

Článek byl naposledy upraven: 23.03.2022
Rick Roberts Way 30, E15 2GN, Velká Británie

Nejnovější komentáře

Jiří Sláma napsal komentář k Jan Novotný - vzpomínka na závodníka
S Honzou jsem byl v učení v Pankrácké Jawě v padesátých letech a vzpomínám na něj jako na príma kama...
Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...