Kapitoly článku
Naměřené výkony
Na horním grafu je dobře vidět charakter průběhu výkonu na zadním kole (oproti originálu je to již vyhlazená verze, originál vykazoval jistý stupeň kmitavosti). Výkon na zadním kole je oproti továrním údajům snížen o ztráty, které vznikají při přenosu na zadní kolo. Motocykl byl brzděn na trojku. Je dobře vidět mírný propad okolo 6000 otáček. Maximum výkonu leží na hodnotě 48kW @ 9200 ot/min a maximální točivý moment je 55Nm @ 7500 ot/min.
V článku jsme hovořily o tom, že motorka je na nižší kvalty škrcená - na tomto grafu je to skvěle vidět. Měření probíhalo na dvojku a propad je celkem drsný. Nicméně si toho skoro ani nevšimnete, všechno na tyto malé kvalty probíhá velmi rychle. Jenom přidáte plyn a za chvíli jste na omezovači.
A nakonec, jak vypadají ztráty. Měření opět probíhalo na dvojku a je vidět, že SVčko je motorka, která netrpí moc velkými ztrátami. To je znát i na spotřebě. Ty nižší křivky patří hodnotám na zadním kole a ty vyšší ukazují výkon na spojce.
Na dalším grafu vidíte zrychlení z 0 na 100km/h. Opět je tu vidět, že tovární údaje jsou mírně optimistické, za 3,5 sekundy fakt zrychlit z 0 na 100km/h nejde. Nám vyšlo 4,2 sekundy. Je to způsobeno hlavně tím, že nemůžete hned použít plný plyn, protože by jste skončily na zádech. Takže nejdřív nechat sklouznout spojku, pak ji zalehnout na předek a přidat plnej - a u SVčka se musí řadit za dvě. Tohle všechno způsobuje ztráty ve zrychlení. Podotýkám, že tohle není tachometrová stovka, ale skutečná. Tachometr pak při této stovce ukazuje něco mírně pod 110km/h.
Opět zrychlení, ale tentokrát v závislosti na vzdálenosti v metrech. Jenom něco málo přes 60 metrů je třeba k rozjetí na 100km/h.