Kapitoly článku
Když se v roce 1999 na prodejnách poprvé objevila Suzuki SV 650, nikdo ani snad nečekal takový úspěch. Za tu dobu co existuje, si však zajistila po celém světě spousty příznivců a není divu – lehká, pro spoustu jezdců dostatečně silná, líbivá a s nezaměnitelným charakterem V-twinu. Tak takhle nějak se dá popsat malé SVčko…
Stručná historie
V roce 1999 uvádí Suzuki na trh zcela nový a pro tuto značku netradiční model – V-twin Suzuki SV 650. V téměř nezměněné podobě se vyrábí až do roku 2002. Pro rok 2003 je uveden na trh zcela přepracovaný model disponující technikou, o které lze říci, že je state-of-art až do dnešních dnů. Nový model s sebou přináší nejenom zcela nový design plný ostrých hran, ale třeba i vstřikování, podtlakově litý rám a celkově vypadá o dost moderněji a agresivněji, než jeho předchůdce. Od poslední modernizace z roku 2003 se do dnešních dnů, co se týče designu vůbec nic nezměnilo, pouze barvy se mění tradičně každý modelový rok. Nicméně proběhlo několik drobných změn týkajících se zejména techniky – a hlavně plnění emisních limitů. Například od modelového roku 2005 má SVčko plně řízený emisní systém s lambda sondou. Od toho samého roku přibil také slušivý větrný štítek chránící budíky.
Typický charakter V-twinu - tady je naměřený průběh výkonu
Kvůli emisím je uškrcená na jedničku a dvojku (EURO3)
Vysoký FUN FACTOR - lehká, líbivá a hravá motorka
My vám přinášíme test motocyklu Suzuki SV 650 N modelového roku 2007 osazeného brzdovým systémem ABS. Navíc je tento motocykl vybaven ochraným padacím rámem a praktickým kufrem GIVI.
Design
Nemůžu si pomoct, ale tahle motorka se mi vždycky líbila. Už v první generaci si s sebou přinesla nadčasový design, který jí zůstal dodnes. Tahle motorka svým designem nijak výrazně nevybočuje, používá osvědčené nestárnoucí prvky – jako třeba kulatý přední reflektor, zužující se záď anebo třeba dvojdílné stupňovité sedlo. Na první pohled působí tento motocykl tak trochu nahrbeným dojmem, jakoby měl evokovat šelmu číhající na svou kořist. To jí opticky zmohutňuje, ale i přes svou svalnatost je to celkem subtilní motocykl vhodný spíše pro menší postavy. Poslední věcí, která stojí za to okomentovat je záď – jedna z nejpovedenějších. Chtěl bych poznat toho chlapíka, co jí nakreslil. Ale podle všeho to vypadá, že musel být velkým příznivcem Star-Wars – tyhle dva laserové meče prostě nemaj chybu.
Technické zpracování
Japonci vždy vynikaly kvalitou a precizností a na tomto modelu tomu není jinak. Všechno hezky lícuje, nic nevrže, prostě tak, jak to má být. Pochvalu si zaslouží kvalitní lakování motoru. Naopak černý lak na nádrži je trochu slabší, má sklon k ošoupávání – například od stehen – a brzy na něm vznikají mikroškrábanečky. Slabšími laky jsou ale Suzuki všeobecně známé… U nových motocyklů to lze vyřešit asi nejlépe instalací speciální ochranné folie na lak.