S blížícím se podzimem končí závodní sezóna i amatérským závodníkům, tedy běžným lidem bez závodní licence. Skončil také první ročník seriálu vytrvalostních závodů CEC2. A už nyní se můžete těšit na příští rok! Zajímavostí pro každého, kdo by si chtěl sezónu na okruhu vyzkoušet je především to, že úspěšný model endurance závodů se snaží mimo IV racingu nabídnout nově též jiné agentury, což bude mít jistě vliv jak na kvalitu služeb, tak na cenu.
Poslední - pátý závod CEC2 byl rozdělen do dvou dnů, z nichž první byl věnován pouze tréninkům. Byl tedy prostor k vyladění motocyklů na základě údajů získaných v trénincích, přezutí gum a v podvečer též utužení přátelských vztahů navázaných v průběhu sezony.
Malé drama přineslo opět počasí. Závodní den byl velmi studený a bičovaný ledovým větrem. Nahříváky jely na plné obrátky a nejeden jezdec neklidně vzhlížel k obloze a přemítal, zda alespoň jeden z týmových motocyklů nepřezout na mokré gumy. Deště jsme však byli naštěstí ušetřeni. Byli jsme svědky několika nehod s výjezdem sanitek i safety caru, vyrovnaného souboje týmů na čele startovního pole i dobrých pocitů těch, kteří si předsevzali hlavně dojet.
Jak to dopadlo?
Na těsné vítězství po dvouhodinovém závodě jsme si již zvykli. Ukazuje na tvrdou konkurenci, zejména v kategorii superbike. Tentokrát se na prvním místě usídlil tým #888 Dafit s. r. o. s náskokem něco přes 15 desetin vteřiny před týmem #555 ActionBike Racing o vteřinku a pět desetin za prvním místem zaostal třetí Motoshop racing team #126, který jel v úvodu dvouhodinovky dlouho na prvním postu a připsal si nejrychlejší kolo v závodě ve všech kategoriích a sice 2:13.404, což už je více než slušné. S časem 2:13 se z celého startovního pole může pochlubit už jen ActionBike racing team. Abych ilustrovala rozestup výkonnosti ve startovním poli uvádím, že „nejpomalejší“ nejrychlejší kolo bylo v kategorii superbike 2:33.899 , supersport 2:39.494 a nakedbike 2:38.608.
Celkovými vítězy sezóny se staly týmy s nejvyšším počtem bodů v seriálu: #69 Bikes4Life1 (superbike), #39 VEMI racing II (supersport), #15 Plejba a Krata (nakedbike).
Ve hře byly nezanedbatelné ceny.
Vítězové byli odměněni poukazy na kombinézu 4SR šitou na míru v barvách dle vlastního výběru včetně log sponzorů. Tuto chvíli jim musel upřímně závidět každý! Ani druhé a třetí týmy v jednotlivých kategoriích neodešly s prázdnou. Mimo opravdu velkých pohárů dostal každý z jezdců poukaz na bundy či rukavice od stejného výrobce. Ostatní závodníci byli za přízeň IV racingu pohoštěni v restauraci na Brněnském autodromu.
Co dodat? Po závodní sezóně v nitru boxů vedle řvoucích motorek, na startu když slyšíte polknout člověka, který je pět metrů od vás, na pitlane s cedulí o střídání, na kolenou při urychleném strhávání nahříváků málem vlastní samovýroby…
Proč si to taky vyzkoušet?
Nejkrásnější je, že na začátku sezony vedle sebe stojí jezdci, kteří si doma v garáži přes zimu „slepili“ tu svoji okruhovku, spí v boxech na zemi vedle motorek, jezdí na starých Sradech bez přepákování a pak ti, kteří ladí podvozky, na motorkách mají Oehlins, sledují prostřednictvím datalogeru svou jízdu, informace vyhodnocují a zapisují do svých deníčků. Na konci sezóny je však úroveň hodně srovnaná. Ti první si vyrobili přezouvačky, vyvažovačky, mají stan, okoukali někde přepákování, na boxové zídce mají laptimer a zlepšili se o 10 sekund na kolo. A z vlastních zkušeností mohu říci, že tyto černé koně závodu mohou převálcovat mnohé na lepších strojích!
Neuvěřitelný potenciál k růstu!
A další krásná věc na tom je, že do určité míry „stlačování vteřinek“ je to jen na vás, je to na jezdeckém umění, zkušenostech a v hlavě. Hlava, ta je vůbec velmi důležitá, protože ty záplavy adrenalinu co na dráze zažijete, ty Vám ji mohou snadno zamotat!
Mnoho užitečných informací jak se na závodění připravit a jak celou sezónu ve zdraví přežít najdete na tomto serveru. Přejeme Vám hezkou zimu a těšíme se na setkání u dalšího článku i na závodní dráze!