Letošní Superbiky v Brně jsou již za námi a tak nyní nezbývá než jen rekapitulovat. Víkend byl především ve znamení až tropických veder, nižší návštěvností (oproti loňsku), poměrně vysokým počtem pádů a jubilejním již desátým vítězstvím římského závodníka Maxe Biaggiho. Přinášíme Vám i velkou fotogalerii.
Tréninky začaly v pátek, kdy již tradičně byl vstup na autodrom zdarma a byl i volný vstup do závodního paddocku. Celý víkend byl provázen ohromným horkem a každý kdo si doma zapoměl opalovací krém musel opravdu litovat. Teplota vzduchu byla neustále přes 30 stupňů a teplota asfaltu na závodní dráze byla až přes rekordních 60 stupňů, možná i to byla jedna z příčin častých pádů. Návštěvnost byla letos slabší (prý 66 000) a také ubylo velkoplošných obrazovek (loni jich bylo více). Nechyběl ani doprovodný program s ježděním kaskadéra a jízdou policistů.
Letos byly závody superbiků objektivně řečeno nepříliš zajímavé. Vyjímku tvořily pouze nižší třídy, především Superstock 1000. kde se o vítězství rozhodovalo až v posledním kole mezi Badovinim a Zanettim. Velice potěšil také výborný výkon na divokou kartu jedoucího Michala Šembery, který skončil na 8. místě a Ondra Ježek dojel na místě jedenáctém. Třída Superstock 600 byla bohužel bez účasti Karla Peška, který nejel kvůli zranění z pátku. Při samotném závodě byla tato třída postihnuta velikým množstvím pádů, kvůli kterým radši pořadatelé nakonec závod ukončili červenou vlajkou. Závod třídy Supersport byl zajímavý především velmi solidním výkonem mladého britského jezdce Gino Rei jedoucím v českém týmu KL Intermoto, který si nakonec dojel pro krásné 4. místo. Zvítězil Kenan Sofuoglu před Lascorzem a Daviesem. Český závodník Tomáš Holubec dojel na místě patnáctém.
Ve třídě Superbike zvítězil v první jízdě Rea před Biaggim a Crutchlowem a ve druhé jízdě si to první dva jezdci prohodili a zvítězil tedy Biaggi před Reou a Fabriziem. Náš Jakub Smrž si bohužel připsal další dvě nuly viz. níže.
Pro českého fanouška byl zpočátku největším tahákem Jakub Smrž, který seděl poprvé v sedle italského motocyklu Aprilia RSV4. Jakub začal v pátek nejdříve 14. časem ve volném tréninku a pak velmi slibným 7. místem v první kvalifikaci. Naděje na nějaké dobré umístění tedy byla, ale.. V sobotu nejdřív opět slibná 2. kvalifikace s 8. časem. Poté ale přišel volný trénink a zcela nepochopitelný pád na konci tohoto tréninku. Motocykl byl potlučený a jelikož superpole začíná 15 minut po tomto volném tréninku, tak mechanici od PATY nestíhali motocykl připravit a Jakub nakonec vyrazil do superpole až k jeho konci a zajel pouhé jedno měřené kolo, které stačilo pouze na 17. místo na startu. V neděli byla situace bohužel ještě horší. Nejdříve první závod a smůla, když Jakuba v první zatáčce sestřelil Max Neukirchner a poté druhý závod, kdy po slabém startu a jízdě v závěru pole musel Jakub zajet kvůli technice do boxu. Po dvou kolech se vrátil do závodu aby následně ke konci opět spadl. Pro českého fanouška tedy ohromné zklamání. Sám Jakub je ale optimista a příliš si to nebere, naopak se už soustředí na další závody a dle jeho slov se hodlá letos soustředit už jen na ty nejvyšší příčky..