Michal Brožovič, jediný český zástupce v holandském šampionátu silničních motocyklů jezdil na motocyklu Suzuki GSX-R 1000 od roku 2012 do roku 2016. Po roční pauze se letos vrátil do Holandska zpět, tentokrát na motocyklu Kawasaki ZX 10...
Měl jsem možnost tomuto závodníkovi uprostřed rozjeté sezony položit několik otázek:
Moto-svět: ahoj Michale, po roční přestávce ses opět vrátil, jako jediný český účastník, do holandského šampionátu silničních motocyklů. Můžeš nám trochu přiblížit, proč jsi loni vynechal?
Michal: po devíti letech práce v Holandsku jsem se během loňského roku přestěhoval do Švýcarska a pro účast v šampionátu bohužel nebyly hned v tom roce vhodné podmínky..
Moto-svět: takže letos ses vrátil, s jakým motocyklem?
Michal: s motorkou Kawasaki ZX 10 (2011). Koupil jsem jí ve Švýcarsku jako sériovku a do stockové úpravy pro závody ji přestavěl Petr Košťál, motodesign EXD - Jakub Paleček...
Moto-svět: letošní sezóna je již v plném proudu, přibliž nám tvou dosavadní účast v šampionátu.
Michal: první závod se jel 14. dubna v Assenu a jel jsem ještě třídu Sport cup 1000, kde jsem zajel po roční pauze hned 4. místo a dosáhnul taky času, který mě posunul výš a to do třídy Pro cup 1000.
Moto-svět: trochu to vysvětli – postupuje se do vyšší třídy díky časům?
Michal: ano, funguje to tak, že pokud překročíš rychlejšího času na jedno kolo tak jedeš příště už o třídu výš, páč tam už nemáš co dělat mezi pomalejšíma jezdcem. V té mojí třídě Pro cup 1000 mi chybí ještě 2 vteřiny, abych přešel dál a jel už nejvyšší třídu Holandska. Okruh se jezdí na pomalejší verzi zatáček v úseku Ruskenhoek..
Moto-svět: takže druhý závod si jel znovu v Assenu 27-28. dubna, ale už ve třídě Pro-Cup 1000?
Michal: ano a jelikož mé startovní číslo #88 bylo v této třídě již obsazené, musel jsem přimalovat jedničku na #188. V druhém závodě tohoto šampionátu mi bohužel začala odcházet spojka, ale i tak jsem zajel 13. místo. Další závod se jel 19. května opět v Assenu. A opět se řešila spojka, bohužel lamely byly o trošičku tenší a byl ten samý problém – nepodařilo se mi ani odstartovat. Poslední závod, co jsem jel, byl 15-16. června opět v Assenu. Spojka se vyřešila a v den tréninku fungovalo vše skvěle. Ale druhý den, kdy přišlo na kvalifikaci, začal odcházet regulátor dobíjení, přestávalo fungovat rychlořazení a tím pádem jsem ztrácel vteřiny při kvalifikaci, takže jsem ve finále odstartoval až z 27. místa a závod zajel na 16. místě…
Moto-svět: po skvělém úvodu tedy přišla smůla v podobě technických problémů…
Michal: pokračujeme ale dál v celém šampionátu, jen bohužel z prvního závodu se mi nepřevádí body do druhé třídy. Ale i tak - letošní technika pro mě přinesla velká pozitiva - proti roku 2016 jsem zrychlil celkově během čtyř závodů o 4 vteřiny, což je skvělé, protože momentálně je ONK Pro Cup 1000 druhou nejvyšší třídou Holandska a já doufám, že ještě letos se zrychlím aspoň o 2 - 3 vteřiny a dostanu se do nejvyšší třídy v tomto šampionátu...
Moto-svět: a co plánuješ dál?
Michal: v červenci se šampionát přesouvá do Francie na okruh Dijon et Prenois a v srpnu do německého Oscherslebenu, kde jedeme vždy po dvou závodech. Pak Assen, belgický Zolder a nakonec opět Assen. Vrcholem sezóny je pak závod ONK Dutch Superbike, který se jede při britských superbike v Assenu a koná se ve dnech 28-30.10 září. Právě kvůli tomuto závodu bych chtěl zrychlit a během sezony postoupit výš. Šampionátu se mimochodem zúčastňují i závodníci, co jedou svět: Rob Hartog - WSS 600, Jaimie van Sikkeleurs – WSS 600, Nigel Walraven - World Superstock a další skvělí jezdci.
Moto-svět: a co máš za cíl pro zbytek letošní sezóny?
Michal: cile pro letošek jsou tedy zrychlit a sjet si závod, který se jede v Holandsku při British Superbike, v mé třídě se pokud možno dostat do první desítky a nejlépe se posunout do nejvyšší třídy Holandska…
Moto-svět: Michale přeji Ti hodně závodnického štěstí a úspěchů a ať se Ti tvého cíle podaří dosáhnout…