V polovině roku jsme se zeptali Michala Brožoviče, jak prozatím probíhá letošní sezóna v nizozemském šampionátu, kterého se pravidelně zúčastňuje už osmým rokem..
Moto.cz: polovina roku je za námi, přesto se závodní sezóna teprve pomalu rozjíždí. Svět se zbláznil a strašák jménem Corona-vir zcela změnil světové motoristické kalendáře. Holandský šampionát silničních motocyklů tím asi zákonitě musel utrpět také. Národní mistrovství se všude omezují, jezdí se bez diváků, některé závody a série se bez náhrady ruší. Zeptali jsme se proto Michala Brožoviče, jediného českého účastníka nizozemského mistrovství, jak se letošní závodní sezóna zatím vyvíjí..
Michal Brožovič: je to tak, v letošním roce se dlouho moc nevědělo, zda se vůbec něco pojede, kdy a za jakých podmínek. První příležitost konečně se svézt jsem měl na domácím brněnském dromu, opět s motocyklem BMW HP4. Bylo to až koncem května u agentury Raceczech.cz. Původně dva dny, ale odjel jsem jen čtyři dvacítky s menším problémem u motocyklu (rychlořazení). Další závada, u které jsem se domníval, že jde o problém s elektronikou, spočívala nakonec jen v ucpané hadičce od benzinu. Ale i tak bylo Brno skvělé a konečně jsem se svezl i na domácí trati. Zároveň velké díky Pepos Moto, díky kterému se během pár dní podařilo dát motocykl do kupy.
Moto.cz: jsi zvyklý jezdit na autodromech na západě od našich hranic. Jak bys porovnal s těmito okruhy Brno?
Michal Brožovič: tak Masarykův okruh za mě super trať. Bohužel parkoviště a vůbec zázemí okruhu pro jezdce a návštěvníky se srovnávat nedá. To se v Brně od dob otevření dromu snad ještě nemodernizovalo viz el. přípojky, sociální zařízení atd. Na okruhu kde se jezdí MotoGP to docela zaráží..
Moto.cz: jak se sezóna odvíjela dál?
Michal Brožovič: po Brnu nastala zase více jak měsíční pauza. Až prvního července mi přišel e-mail z Nizozemí, že vláda odsouhlasila závody, které mohly začít a to hned o pár dní později (bez diváků). Tedy první závod letošní sezóny začal jako vždy v holandském Assenu, tentokrát ale až 11.7. – jel jsem opět třídu Pro Cup 1000 a závod jsem dokončil na 18. místě.
O týden později následoval opět závodní víkend v Assenu a na pořadu byl tentokrát dvojzávod. V prvním jsem zajel na 16. místě, va druhém na místě 21. Následující závod měl být v německém Schleizu, kam jsem se celkem těšil - tři dny, dva závody, nová trať - ale bohužel, zrušeno skrz Covid..! Od čtvrtka jsem u sousedů na Slovakiaringu tento víkend 28.-30.8. s rakouskou organizací WSB-Sport, jedu tam taky poprvé.. V pátek začaly tréninky, v sobotu a v neděli závody. Nizozemský šampionát bude pokračovat dalšími třemi závody v termínech 12. září a 3. a 10. října. Zřejmě každý termín bude obsahovat dva závody. Bohužel se letos pojede jen na jejich domácí trati v Assenu, veškeré okolní země závody nepovolily, ani British Superbike se v Assenu letos nekoná..
Chtěl bych na závěr moc poděkovat ASP Group, Motoforza, Vagner Sport, RP tuning, Bonmoto.cz, M-Style a Moto.cz za skvělou spolupráci v letošním roce a budu se těšit na další spolupráci, která mi hrozně moc pomáhá..
Moto.cz: Michale, děkuji za rozhovor a doufejme, že se ty další podniky uskuteční a nasbíráš v nich co nejvíc bodů. Dnes nikdo neví, jak bude politická situace vzhledem k Covid-mánii v Evropě vypadat za týden, za měsíc. Vzhledem k tomu by podle mě měl každý jezdec přistupovat k dalšímu uskutečněnému závodu tak, jako kdyby to byl ten poslední - tedy na 110% - tak, jak to děláš ty. Prozatím nejistá a zvláštní sezóna zatím tedy pokračuje. Good luck...!
Po uzávěrce: Michal na Slovakiaringu zvítězil v sobotním závodě třídy Superstock 1000, když startoval ze 24. místa (z 58 jezdců)....
Foto: Ad Kievit, Holandsko