web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

MOPEDIX představil novinku pro motorkářskou sezonu 2024: sajdix VELOREX

Výrobce prvního českého elektrického mopedu MOPEDIX oficiálně představil výsledek společného vývoje a spolupráce s tradičním českým výrobcem sidecarů, firmou VELOREX Žamberk. Sajda znamená další rozšíření užitných vlastností unikátního ecofriendly mopedu české výroby - ale nejen to...

Zakladatelé startupu GOODPED, s. r. o., ze středočeských Zaječic u Pyšel již vloni v červnu, kdy získali homologaci pro provoz svého elektrického mopedu MOPEDIX na pozemních komunikacích, slibovali další vývoj – a zmiňovali mimo jiné vlastní sajdkáru. Tvůrci MOPEDIXU sice s oblibou poznamenávají, že „slibem nezarmoutíš“, tentokrát však opět slovo dodrželi.

„Původně jsme plánovali vlastní cestu, naštěstí jsme nakonec poslechli rozum a hned na začátku oslovili největší profíky v oboru s mnoha desítkami let zkušeností – výrobní družstvo Velorex Žamberk,“ vysvětlil spoluzakladatel a hlavní designerix firmy GOODPED Jindřich Melichar. „S vývojem jsme začali vloni na podzim, už před koncem roku jsme měli první prototyp, kterým se nám potvrdilo, že MOPEDIX bude se sajdou fungovat. Dnes jsme představili předvýrobní prototyp, u finální verze už ladíme jen pár de facto kosmetických změn.“

„Sidecar od Velorexu je pro nás dalším potvrzením, že jednoduchá a bytelná konstrukce mopedixu je geniální – bez zásadního zásahu do rámu jsme schopni připojit sajdu k jakémukoliv, i již prodanému mopedixu,“ popsal Jindřich Melichar. Demontáž i montáž sidecaru zabere pár desítek minut, prvotní seřízení, které provede GOODPED ve spolupráci s odborníky z Velorexu při prvním připojení, přitom zůstává zachováno.

„Sajdix vznikl jako základní platforma pro vlastní nápady a fantazii,“ dodal Jindřich Melichar. „Jsme národ kutilů, proto uživatelům přinášíme nejen ještě více radosti z jízdy, ale i další prostor, na kterém mohou realizovat svoje sny. MOPEDIX je primárně určen pro osobní dopravu, sidecar z něj dělá prostředek nákladní vhodný třeba pro různé typy podniků s rozlehlými areály, ale i příležitost pro podnikání, jako jsou rozvozy jídla, pouliční výčep, prodej zmrzliny a podobně.“

„Sidecarům se věnujeme nepřetržitě bezmála 70 let. Když nás oslovili pánové z Goodpedu, byla to pro nás výzva, protože pro elektrický stroj jsme sidecar vyvíjeli poprvé,“ uvedl spolumajitel Velorexu Martin Kos. „Samotné nás zajímalo, jak se bude sidecar chovat, přeci jen nejvíc zkušeností máme s benzínovými motorkami, které jsou výrazně těžší, mají jiné velikosti kol, rozměry ráfků a podobně.“

„Byť jsem zastáncem benzínu, po prvním svezení na mopedixu jsem byl velmi mile překvapen – cítíte pod sebou bytelný stroj, má výborné jízdní vlastnosti –, a nakonec nám udělalo velkou radost, když jsme se projeli poprvé se sidecarem. Jeho vývoj vycházel z představ kluků z mopedixu, design platformy jsme přizpůsobili tvarům mopedu a podařilo se nám zachovat i jeden ze základních funkčních parametrů mopedixu – možnost šlapání.“

„V současnosti dodáváme sidecary ze zhruba 80 procent do zahraničí. Hledáme stále nové příležitosti, kromě klasiky k Jawám a úzké spolupráci s českým dovozcem značky Royal Enfield je pro nás spolupráce s mopedixem další zajímavou příležitostí, jak se posunout do dalšího segmentu a využít své zkušenosti a tradici,“ dodal marketingový manažer Velorexu Tomáš Kos.

Od loňského června do konce roku prodal GOODPED 83 mopedixů, plán pro letošní sezonu je 500 mopedů. „V současnosti upravujeme prodejní strategii tak, že naši obchodní partneři musejí umožnit potenciálnímu zákazníkovi zkušební jízdu,“ vysvětlil jednatelix Goodpedu Miroslav Špaček. „Už od konce roku také intenzivně budujeme síť partnerů v zahraničí, soustředíme se na Německo, Rakousko, Polsko, ozývají se nám zájemci z oblasti Pobaltí, velkou příležitost vidíme v zemích Beneluxu a jižní části Skandinávie.“

Zástupci mopedixu předvedli tři možné verze osazení sidecaru: multifunkční box na psa nebo sklizeň ze zahrádky či převoz nákupu, do kterého se vejdou dva 50litrové sudy piva (nebo sodovky), pojízdný výčep se stolkem a měničem na 230 V pro pohon chlazení z akumulátoru mopedu, verzi se sedačkou (zatím improvizovanou) pro spolujezdce.

Během akce představili i další dvě novinky pro letošní sezonu: pracovní verzi ozvučení pro zvýšení bezpečnosti jízdy v oblastech s hustším provozem, ale i další porci zábavy (parní stroj, traktor a osmiválec). „Původně jsme chtěli mít ozvučení hned od začátku, nicméně se ukázalo, že aby zvuky byly z našeho pohledu ,dokonalé‘, vývoj nebude tak jednoduchý,“ vysvětlil Miroslav Špaček. „Princip už máme, věříme, že během léta nabídneme k mopedixům minimálně dva druhy zvuků.“

Druhou novinkou je unikátní redukce pro nabíjení mopedixů z klasických wallboxů pro elektromobily. „Redukci Ino Charge vyvinuli kolegové z firmy InoForUse a dává vám ještě více svobody při cestování – nejste odkázáni na shánění zásuvky a tahání prodlužovaček z hospod nebo restaurací, jednoduše díky ní můžete využít současnou infrastrukturu nabíječek pro auta,“ popsal propagandix Goodpedu David Kasl. Zásuvka v redukci umožňuje použít standardní zástrčku na 230 V jakékoliv nabíječky.

Parametrix – Sidecar velorex for mopedix

  • Hmotnost: 40 kg
  • Nosnost: 105 kg

Nejnovější komentáře

Zajímavý, za mě do lesa a přírody elektromotorky určitě dávají smysl 👍
V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...