web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Rozhovor se zástupci firmy Invelt BMW

Firma Invelt je autorizovaným prodejcem a opravcem motocyklů a vozů BMW sídlící v pražských Stodůlkách. A my jsme pro vás udělali rozhovor s jejími zástupci, panem Ing. Pavlem Baštářem a panem Petrem Havlíkem.

Povězte nám něco krátce o společnosti Invelt:

Invelt je firma, jejímž zakladatelem je pan Ing. Jiří Hrobec. Byla založena v roce 1992 jako společnost, která získala licenci na prodej vozidel BMW v Plzni. Získala region západní Čechy, tedy tehdejší Západočeský kraj, který obhospodařovala. Celou svojí aktivitu až do loňského roku provozovala výhradně v západních Čechách. Ve chvíli, kdy začal mít Autec  problémy, tak Invelt přišel s návrhem, že do firmy kapitálově vstoupí. Dohodl se tedy s majiteli společnosti Autec Group a loni, tuším někdy v červnu, odkoupil 100% akcií. Touto akvizicí se tedy společnost Invelt stala autorizovaným prodejcem a opravcem vozů a motocyklů BMW pro Prahu.

 

Autec a Invelt byly předtím tedy dvě samostatné společnosti spadající pod BMW...

Přesně tak, 2 dealeři značky BMW, v Plzni INVELT a v Praze Autec se loni spojily.

 

Co bylo tedy hlavním impulsem, abyste získali import značky BMW?

Filozofií naší firmy je, abychom měli kompletní portfolio produktů BMW. Naší představou je vytvořit tady jakoby BMW svět, kde by byly všechny produkty značky BMW. Takže to jsou auta, motorky, ale současně i vozy MINI, nebo Alpina, pro kterou máme výhradní zastoupení pro ČR. Jediná věc, která ještě chybí a možná, že to je i lehké tajemství, je Rolls-Royce.

 

Povězte nám něco o dealerské síti a o nejbližší budoucnosti BMW, resp. společnosti INVELT. Tzn. kam to chcete zaměřit? Abych to nějak uvedl, tak mezi motorkáři panovala lehká nespokojenost s Autecem, jeho servisem a záručními opravami.

Já si myslím, že se společností, která tady byla, to bylo v rámci možností v pořádku. Vždycky budete mít extrémně spokojené zákazníky a vždycky budete mít i nějaké nespokojené. To je u všeho, ať prodáváte ponožky, motorky, BMW nebo třeba Opel. Prostě budete mít produkt, který se povede, nebo produkt, který má nějaký problém a ten kdo si koupí zrovna ten produkt s problémem, tak nebude úplně 100% spokojený.

Petr Havlík: Ale ti nespokojení jsou vždycky více slyšet. Zatímco ti spokojení si to většinou nechávají spíš pro sebe.

 

Takže bylo víc těch spojených zákazníků než těch nespokojených?

P4100691Já myslím, že určitě ano. Možná i takovým dokladem tohoto faktu je počet prodaných motorek. Když budete mít špatnou pověst a renomé, tak neprodáte, možná prodáte první kus, ale dál už to tak nepůjde.

Autec se dostal v období zhruba někdy ve druhé polovině roku 2008 do velkých finančních potíží, což komplikovalo práce na autosalonu, začínal se komplikovat prodej a také i servis. Když docházejí peníze, tak nemáte na to, abyste mohli nakoupit náhradní díly a výrobce vám je přestává dodávat, takže docházelo k mlžení zákazníkům, až to nakonec skončilo tak jak to skončilo, že zaměstnanci nedostávali 3 měsíce výplaty a mechanici stály měsíc a půl u heverů a neměli co opravovat, protože nechodily náhradní díly, jelikož proud dodávek se zastavil. Myslím si tedy, že tohle bylo hodně způsobeno právě tímto momentem, kdy se Autec dostal do potíží. My se teď pracně snažíme napravovat renomé naší firmy.

 

Jaký je pro Vás začátek tohoto roku, co se týká prodeje motocyklů?

Co se týče prodeje motocyklů, tak je to zatím nejlepší leden v historii firmy, nejhorší únor v historii firmy a úplně skvělý březen. Myslím tedy, že tento rok bude dobrý a zase se začne prodávat dost motocyklů. Náš plán je prodat letos nějakých 150 motorek a myslím si, že k tomu číslu se přiblížíme. Pro nás je letošní rok rokem, kdy se snažíme hlavně zajistit poprodejní stránku věci a zlepšit afterservisové služby. Pro nás je tedy důležité, abychom si napravili reputaci, kterou jsme měli trochu pokaženou. Prvotně je tedy pro nás důležité, abychom měli v pořádku poprodejní služby. Chceme tedy, abychom dobře opravovali a abychom dobře vycházeli s našimi zákazníky.

 

Povězte nám více o těch poprodejních službách, vidíme že tu máte i šatnu pro motorkáře, kteří si tu nechávají opravovat motocykl a mohou se zde převléknout, můžete si i zapůjčit automobil...

Ano, přijedete sem na servis, můžete se převléknout, dostanete třeba i náhradní motocykl, nebo auto a někam si zatím můžete zajet, což je fajn. Krom toho se ale především snažíme zlepšit úroveň samotného servisu. Takže máme 3 vyloženě motorkářské mechaniky, což si myslím, že jsme jediní v České republice. Ani jeden z dalších dvou dealerů BMW, kteří jsou v ČR, nemají vyloženě motorkářské mechaniky. Je pro nás důležité, aby dobře fungovaly především dodávky náhradních dílů a aby byla dobrá komunikace se zákazníkem. S tím byly právě dříve velké problémy a proto potom někteří lidé raději jezdili do Drážďan, do Passau, do Lipska a tak. Další věc je, že chceme otevřít půjčovnu motocyklů, která pomalu vzniká a mohla by být už letos.

 

Půjčovna motorek, to bude tedy podobné jako půjčovna aut, tzn. že zákazník zaplatí, půjčí si motorku a bude na ní jezdit?

Přesně tak....

 

Nebojíte se toho, že by půjčovna motorek mohla být riziková?

Ne, určitě se nebojíme, motorky jsou pojištěné a protože našim zákazníkům věříme. Půjčovna bude sloužit tak, že zákazník přijde, půjčí si motorku, zaplatí za ní nějaký poplatek a může jezdit. Když by si tu motorku potom třeba i koupil, tak se mu půjčovné strhne z ceny motorky. Taková je naše představa.

P4100802

V kolika zemích se vyrábí motocykly BMW?

Hlavní výroba je v Německu v Berlíně, kde se vyrábí více než 90% motocyklů BMW. Dále některé modely, resp. motory se vyrábí u firmy Kymco na Thaiwanu, to je konkrétně motor 450. Další  motory do jednoválců se vyrábí v Číně u firmy Loncin, ale jedná se už o nepatrné množství. Potom velkým dodavatelem motorů je rakouská firma Rotax, která dodává motory dvouválcové, které se montují do řady F, tj. F800R a F800GS, F800S. Jinak samozřejmě čtyřválce a boxery, to jsou motory, které se vyrábějí v Berlíně a tam taky probíhá finální montáž všech modelů, které jsem zmínil. Dále je ještě jedna výroba a to konkrétně modelu F650GS, která probíhá v Brazílii, kde je poměrně velký trh a tak se vyplatilo udělat tam také pobočku, je to ale jen minorita.

 

Takže stěžejní je pro výrobu Berlín?logo_invelt

Ano

 

Jaká je zhruba roční produkce motocyklů BMW?

Vzhledem k aktuální finanční krizi produkce rapidně poklesla. Loni to bylo něco přes 90.000, ale 2 roky zpátky jsme měli přes 100.000 motocyklů ročně.

 

Můžeme očekávat od BMW v následujících letech nějaké další novinky na poli motocyklů?

To Vám teď na místě určitě nemohu říct. I kdybych to věděl, tak Vám to nesmím říct, ale naprosto určitě se máme ještě v následujících letech na co těšit.

 

Jakou cestou se podle Vás bude ubírat budoucnost značky BMW? Bude se spíše zaměřovat na motocykly cestovní jako tomu bylo dosud, anebo se to bude rozšiřovat ještě více do sportovního směru?

Filozofií značky BMW je oslovit co nejširší okruh zákazníků. V první řadě jde o to, abychom oslovily zákazníky už od začátku. Mladí lidé většinou spíš touží po sportovních modelech a teprve později dozrávají na cestování. Takže naším cílem je mít nějaký produkt, který je pro zábavu a sport, abychom zaujali i mladé motorkáře, kteří postupně ke značce přilnou i tím, že jim značka nabídne nejen motocykl, ale i ostatní služby, které s tím souvisí, a to servis, ale i různé aktivity jako např. školení, enduro tréninky, cestování a podobné akce.

 

BMW má ještě vzduchem chlazené boxery, budou se ještě držet ve výrobě dále, anebo se u nich bude muset přejít na vodní chlazení?

Ano, s touto otázkou jsem se setkal již několikrát, ale nemáme žádné signály, že by k tomu mělo dojít, zatím ty motory emise plní, dokonce je překračují v kladném slova smyslu, takže prozatím tam nějaká rezerva je. Navíc v minulosti už tady byly  pokusy o ukončení výroby boxerů, které se ale setkaly s obrovskou nevolí zákazníků, kteří mají boxery rádi a jsou na ně zvyklí, takže k tomu nedošlo. Přiznám se, že i já k nim patřím a bavoráka bez boxeru bych si představit ani nedovedl, takže jsem přesvědčený, že boxer se udrží a bude běžet ještě dlouho dál.

 

Jaké plánujete další akce zaměřené na zákazníky v letošní sezóně? Na co se můžou těšit?

Spolupracujeme s Motoklubem BMW Česká republika, což je pro nás významný partner při všech akcích. Další akce samozřejmě budou následovat, jedná se např. o řidičský výcvik v Milovicích na letišti, kde také budeme. Potom se účastníme velkého srazu Motoklubu BMW, který probíhá každoročně a samozřejmě spousta dalších drobných aktivit, které jsou zaměřené na zákazníky, jako třeba Mezinárodní sraz BMW. Dále nabízíme také možnost zapůjčení převáděcího motocyklu.

 

Jaké jsou podmínky pro účast na BMW akcích, např. musí mít návštěvník motocykl BMW?

Ne, naše akce nejsou nijak limitované, můžete přijet na jakékoli značce motocyklu. Důležité je pouze poslat přihlášku.

 

Plánujete někdy do budoucna i pořádání okruhových dnů, tak jak je to tradiční u japonských značek?

Vzhledem k tomu, že v letošním roce už máme i sportovní motocykl BMW S1000RR, který si zaslouží okruhové dny, tak určitě bychom rádi okruhové dny připravili. Dosud to ale ještě nemáme úplně dotažené do konce. Chceme spolupracovat s firmou IV Racing, kde už se nám nějaké možnosti rýsují, ale prozatím ještě nemůžu říct jestli budou a pokud ano tak kdy.

 

Podporuje Vaše společnost závodní aktivity nějakých jezdců?

Naše zbrusu nová aktivita je podpora pana Nosse a jeho týmu IV Racing.  IV Racing již od nás odebral 6 motocyklů S1000RR a ještě další 2 jsou na cestě. Takže tým má 4 závodníky a každý má k dispozici 2 motorky.

P4100790P4100794P4100799

Charakterizujte typického zákazníka BMW, resp. pro jakou sortu lidí jsou motocykly určeny?

Dá se říci, že do motocyklu BMW lidé jakoby mentálně dospívají. Když jedete do ciziny a potkáváte cestovatele na motorkách, tak můžete vidět, že většina z nich jezdí právě na motocyklech BMW. Prostě jsou to převážně cestovní motorky, na kterých si člověk už nepotřebuje nic dokazovat, vyjímku tvoří pouze sportovní S1000RR. Motocykly BMW jsou tedy především pro vyzrálejší lidi a pro cestovatele.

 

Jaké plánujete kroky na podporu prodejnosti motocyklů BMW?

Jedna cesta je tedy především zlepšení reputace a další cesta podpory je právě již zmíněný IV Racing. Dále je to spolupráce s Motoklubem BMW, což je veliká komunita lidí a všechny jejich aktivity a akce, které organizují, probíhají v nějaké kooperaci s námi.

 

Děkujeme za rozhovor a přejeme Vám úspěšný rok.

Autorský obsah

Tento článek, stejně jako ostatní, je autorský. Kopírování je možné pouze se souhlasem autora a uvedením zdroje.

Nejnovější komentáře

Jiří Sláma napsal komentář k Jan Novotný - vzpomínka na závodníka
S Honzou jsem byl v učení v Pankrácké Jawě v padesátých letech a vzpomínám na něj jako na príma kama...
Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...