web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Frohburg 2015 - závěr IRRC a česká radost

  • Kategorie: Silniční závody
  • 04.10.2015
  • Aktualizováno: 16.03.2022

Poslední závod šampionátu IRRC roku 2015 se odehrál v německém Frohburgu. Marek Červený potvrdil titul evropského šampiona a stal se jednoznačně králem ve třídě supersportů...

 

Frohburg 2015 - před startem třídy Open/SBK/STK 1000

26. - 27. 9. se konal již 53. ročník závodu Frohburger Dreieck. Frohburg spolu s okruhem Sachsenring Frohburg 1960 - 1980a Schleiz tvořil v minulosti trojici největších rychlostních závodů v bývalé NDR. Okruh se nachází cca 60 km od našich hranic. Poprvé se na 5.800m dlouhém okruhu ve tvaru trojúhelníka jel motocyklový závod v roce 1960. Jezdilo se zde východoněmecké mistrovství silničních motocyklů a automobilů, ale hlavně mezinárodní závody. Několikrát se ve Frohburgu nejelFrohburg - původní start na výjezdu z města: 250 ccm: #50 V. Jarolím, #54 O. Kába ml., #52 J. Bartůněk..o, například v roce 1968, když byly prostory tohoto okruhu využity vojensky pro chystanou invazi "bratrských vojsk" do Československa... Severní část okruhu, včetně ostré vracečky a prostoru startu a cíle, vedla původně městem. Smutným rokem pro českého fanouška motocyklových závodů se stal rok 1984. V technickém úseku zatáček kolem rybníka ve městě tragicky havaroval náš reprezentant Vladimír mapa okruhu 1992 - 2015Jarolím na svém motocyklu Yamaha 250. V paměti jsou také klubové závody Frohburg - Hořice. V roce 1992, se poprvé ve Frohburgu jelo na zkrácené trati. Byla vynechána nebezpečná část průjezdu městem, včetně prostoru startu a cíle. Délka se zkrátila na 4.750 m vybudováním nové silniční spojky před městem. Na tuto spojovací silnici byl přeložen i start. Stará věž rozhodčích, na výpadovce z města stojí dál, ale slouží už jen jako klubovna se zázemím místního autoklubu. Od roku 1992 už tedy okruh nemá tvar klasického trojúhelníkapořadatelé uklízejí plátěný koberec - přechod pro diváky přes silnici..., zato je daleko bezpečnější, neboť vede prakticky celý v polích mimo zástavbu. Podzimní termín závodu a hlavně poloha okruhu v kukuřičných polích donutil pořadatelé k jedné vychytávce - po každém závodě natahují ve vytyčených místech přes závodní dráhu dlouhé plátěné koberce, po kterém mohou diváci přejít na druhou stranu. Co nás však nemile překvapilo, byla velká vzdálenost, z které mohou diváci sledovat závody. Téměř stejná jako v Brně na autodromu, tedy bez těsnějšího kontaktu s děním na silnici, což je tak příznačné pro závody na přírodních tratích.

Odstup diváků od trati na cílové rovince je úctyhodný..krásný okruh ve Frohburgu - pro diváky bylo ale štěstí, že nepršelo .....

Okruh je po zkrácení dlouhý 4,75 km, má 8 zatáček a jednu šikanu. Úžasné jsou především rychlé překlápěčky, kterých je tu několik. V roce 1995 zde jel i legendární Joey Dunlop. A jako každoročně i letos se ve Frohburgu svezli angličtí jezdci - ve třídě superbike tentokrát Michael Rutter, Gary Johnson a Lee Johnson - všichni jeli na špici třídy superbike. A teď nejlepší nakonec: nejúspěšnějším jezdcem byl zcela jednoznačně náš Marek Červený. Dvěma vítězstvími jen potvrdil svůj evropský titul šampiona IRRC a navíc dvakrát vyhrál třídu open 600. Další vavříny pro české barvy získal Michal Dokoupil ve třídě Twin, dvěma druhými místy…

Článek byl naposledy upraven: 16.03.2022

Nejnovější komentáře

Jiří Sláma napsal komentář k Jan Novotný - vzpomínka na závodníka
S Honzou jsem byl v učení v Pankrácké Jawě v padesátých letech a vzpomínám na něj jako na príma kama...
Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...