web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

Postřehy z Dymokur 2013

A je to za námi. Obnovený Dymokurský okruh se po sobotních problémech s vozovkou nakonec v neděli odjel za nádherného počasí a před fantastickou diváckou kulisou.

 

Až s takovou návštěvou asi nikdo nepočítal. Úžasný byl pohled z horního úseku na všechny směry, kde po dlouhých patnácti letech byly opět příjezdové komunikace plné parkujících aut a motocyklů. Tradice silničních závodů v tomto kraji je veliká a tak na vzkříšení dymokurské trati byli skalní fandové samozřejmě zvědavi. Pořadatelé to však neměli vůbec jednoduché. O velký problém se jim postarali silničáři, tedy ne závodníci, ale ti, co opravují silnice. Metoda asfaltové penetrace se štěrkovým posypem je sice levná, ale v této roční době a při tak nízkých teplotách jaksi nefunguje. Ale takto se u nás prostě silnice běžně opravují, čemu se tedy divit? Tento šlendrián ovlivnil sobotní zmrzlé treninky, jezdcům se lepil asfalt i s kamínky na pneumatiky a způsoboval tak nemalé problémy a to nejen v zatáčkách. Zcela jistě se tak podepsal na mnohých pádech na jinak velmi pečlivě zabezpečené trati.

pád Dušana Novosada ve výjezdu z rychlého esíčkaD.Novosad - Honda RS 125#94

po pádu Patrika Koláře na stejném místě.. asfalt na pneumatikách..Honda RS 125 #1

A bylo jich opravdu nezvykle hodně. Bohužel několik těžkých zranění vyřadilo z nedělního závodu i pár favoritů.  Naštěstí v den závodu se počasí podstatně vylepšilo a nasazený zametací vůz po každé jízdě pečlivě projížděl ty nejhorší úseky. Ale i v neděli se padalo. Tentokrát však bylo na vině zčásti i umělé utažení druhé pravé zatáčky kvůli zpomalení jejího průjezdu. Vždy jsem byl odpůrce podobných násilností na závodních tratích, které podle mého názoru sice sníží rychlost v určeném místě, ale za cenu nebezpečných tlačenic hlavně po startu, kdy pole jezdců ještě není roztrhané. Na druhou stranu je to jediné místo na okruhu, kde je možné zpomalit podobným způsobem celkově vysoký rychlostní průměr na jedno kolo. A o to jde hlavně..

utažená zatáčka číslo 2pád T. Myslivečkadalší z pádů v zatáčce po startu

stát v tomto místě je hloupost nebo hrdinství?zakázaný prostor by měl platit pro všechnystojí takové riziko za pár fotek?

Asi nejlepším příkladem jak zpomalit rychlost na úkor bezpečnosti je přestavění šestkového postartovního retardéru na pomalé esíčko na autodromu v Mostě. Záruka kolize po startu je tam téměř stoprocentní.. Pro další ročník by bylo vhodné upravit v rychlé pravé zatáčce ve výjezdu z esíčka k benzinové pumpě její vnějšek. Postavená zeď z pytlů s molitanem zabírala i část silnice a nebyl zde žádný únikový prostor. Právě tady se odehrálo několik velmi těžkých sobotních pádů.  

stanoviště traťáků v pozadí není zrovna v ideálním místěskvělá práce Václava SvobodyKarel Kalina jel pěknou palbu..

125 SPprogram 2013pořadatelnashledanou 7-8. 6.2014

A už jen bodově. Za naprosto fantastické závody i přes úbytek jezdců po treninku patří obdiv všem závodníkům i pořadatelům. Perfektní práce traťáků a profesionální prvotní zdravotní péče poskytnutá po nenezpečných pádech. Dokonalý a naprosto zasvěcený komentář pana Václava Svobody po oba dva dny. Skvělé výkony jezdců i přes nelehké podmínky na trati. Obdiv a dík patří všem, co se na obnovení Dymokurského okruhu podíleli! Termín závodu je pro příští rok 7.- 8. června..

Foto: redakce Moto-svet.cz a Radek Nimburský

Fotogalerii z Dymokur připojíme v brzké době..

Článek byl naposledy upraven: 16.03.2022

Nejnovější komentáře

Jiří Sláma napsal komentář k Jan Novotný - vzpomínka na závodníka
S Honzou jsem byl v učení v Pankrácké Jawě v padesátých letech a vzpomínám na něj jako na príma kama...
Jaroslav Knop napsal komentář k Olomouc
Dobrý den , prosím , zda někomu neříká něco jméno Ferdinand Vodička z Přerova a Alois Nečas z Olomou...
kawas napsal komentář k Morašice
Víme, ale přesto děkujeme.. 👍
Havran napsal komentář k Morašice
Náhodou jsem narazil, nevím, jestli víte...Text k odkazu...