I přes nejednoduchý průběh závodního víkendu si Ondra Ježek z Monzy odváží čtyři mistrovské body do tabulky šampionátu FIM Cup Superstock 1000.
Páteční program světového poháru FIM Superstock 1000 na legendární italské Monze začal v pravé poledne volným tréninkem. Ondra v Monze startoval již potřetí. Okruh je nejrychlejší v celém seriálu, výkon motoru zde hraje zásadní roli.
Oproti předpovědi počasí se volný trénink odjel celý na suchu. Mraky sice stále hrozily, ale dešťovými kapkami trať neskropily. Ondra zajel nicmoc čas a skončil osmnáctý.
Hodinu před odpolední kvalifikací už začalo skutečně pršet. Pro Aprilii byl déšť živou vodou. Ondra se po celou dobu kvalifikace pohyboval v první desítce a výsledkem bylo výborné sedmé místo.
V sobotu ráno přišel opět déšť. Ve druhém volném tréninku se Ondra opět pohyboval v elitní desítce a závěr tréninku okořenil skvělým druhým místem! Po obědě se vyjasnilo a závodní trať na italské Monze zalilo slunce. Odpolední závěrečná kvalifikace se tak jela již na suchu. A v tom byl kámen úrazu. Motor Aprilie opět nestačil na konkurenci. Přes veškerou Ondrovu snahu z toho bylo jen dvacáté místo a start až z páté řady.
Dvacátá startovní pozice vskutku nezavdávala příliš optimismu do nedělního závodu. Ondra byl však odhodlán odvést maximum. Start se vydařil, v první problematické šikaně se vyhnul skrumáži a začal na 18. pozici. Na žádné velké předjíždění to tentokrát nebylo. Ondra však využil dokonale chyb svých soupeřů a cíl závodu protnul jako šestnáctý jezdec v pořadí. Poté zaúřadovala Jury závodu a několik jezdců penalizovala za zkrácení šikany. Suma sumárum, Ondra postoupil na konečné dvanácté místo. V celkové tabulce mu patří 16. místo se ziskem 13 bodů.
Závod českého mistrovství, který se koná následující víkend v Brně, MS Racing vynechává. Tým čeká více jak měsíční pauza, v níž se bude věnovat doladění výkonu motoru.
Ondra Ježek:
„S víkendem v Monze nemůžu být spokojen. V první kvalifikaci a následujícím volném tréninku, které se jely na vodě, jsem ukázal, že umístění v nejlepší pětce pro mě není problém. Ve druhé kvalifikaci však bylo sucho a naplno se projevil výkonnostní deficit naší Aprilie. Dvacáté místo z kvalifikace jsem sice v závodě výrazně vylepšil, ale stále to není důvod ke spokojenosti. Pětitýdenní pauzu využiji k odreagování a následně k fyzické přípravě na druhou polovinu sezóny, v níž si slibuji návrat na nejvyšší pozice. V bodová propast v celkovém pořadí stále není velká.“
SUPERSTOCK 1000 závod (11 kol, 63,547 km)
1. A. BADOVINI ITA BMW Motorrad Italia STK BMW 19'46.264
2. M. MAGNONI ITA S.C.I. Honda-Garvie Image Honda -6.101
3. D. BERETTA ITA BMW Motorrad Italia STK BMW -6.371
12. O. JEŽEK CZE MS Racing Aprilia -33.301
27. M. SALAČ CZE MS Racing Aprilia -1'05.467
SUPERSTOCK 1000 pořadí po 4 závodech:
1. A. BADOVINI 100
2. M. MAGNONI 47
3. M. BERGER 46
16. O. JEŽEK 13
25. M. SALAČ 2