web stats
Přihlásit se Registrovat
Přihlaste se k vašemu účtu
Pokud účet nemáte, pak se zaregistrujte

ORION Moto Racing Group vyrazí na Dakar na starších, ale vyladěných modelech motorek

Pro český motorkářský tým ORION – Moto Racing Group skončily celoroční přípravy s technikou před Dakarskou rallye. V letošním roce byly obzvlášť stresující, protože rakouská značka KTM omezuje výrobu a propouští zaměstnance. „V průběhu roku jsme se rozhodli, že pojedeme na starých modelech motorek. Nechtěli jsme jít s nevyzkoušenou technikou do rizika a myslím, že jsme se rozhodli správně. Máme v nich ale kompletně nové repasované motory, elektroinstalaci a další komponenty,“ upřesnil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu. Martin Michek, Milan Engel absolvovali soustředění v Tunisu a nyní se intenzivně fyzicky připravují, podobně jako Martin Prokeš. Hned v úterý odjel tým po tiskové konferenci v prodejně ORION pro domácí potřeby v Letňanech do Barcelony předat veškerou techniku do přístavu organizátorům.

„Blue army“ patří na Dakarské rallye mezi úspěšné satelitní týmy, který dokáže prohánět velké tovární stáje. Vždyť Martin Michek dvakrát skončil na desátém místě v celkovém pořadí motocyklů. Nejlepším umístěním Milana Engela je umístění v top 20 a zároveň druhé místo v kategorii Original by Motul. Pro zopakování nebo vylepšení takového úžasného výsledku bylo vedení českého týmu z Prahy postaveno před důležitou otázku – vyjet do arabských dun na zcela nových nebo starších KTM motorkách? „Analyzovali jsme to několik týdnů až měsíců. Vnitřně jsem ale věděl, že chci ještě využít starší verze, protože je máme vyzkoušené a máme k nim plno náhradních dílů. U nových motorek jsem už zaznamenal, že mají nějaké technické problémy v oblasti mazání,“ upřesnil Ervín Krajčovič.

Český tým v rámci techniky sází na vlastní know-how, pro vybrané jednotlivé komponenty využívá české dodavatele. „Bohužel, KTM nemá několik náhradních dílů dostupných. Zároveň jsme oslovili české firmy nebo mechaniky, se kterými jsme dlouhodobě spokojení. Máme nové brzdové systémy od firmy Goldfren nebo nové chladiče, vystužený rám a další součástky. KTM prodělává krizi a jsem rád, že jedeme na starých motorkách. Nebudeme se tolik strachovat, co nám připraví motorka za překvapení,“ popsal Krajčovič.

Jezdecká sestava ORION – Moto Racing Group absolvovala týdenní soustředění v Tunisu, kdy si vyzkoušeli také navigaci. „To bylo přínosné, protože jsme testovali brzdy, spojku nebo také pneumatiky Michelin, na kterých absolvujeme celý závod. Vše by mělo skvěle fungovat,“ prohlásil Milan Engel, který ladil svoji motorku ještě v garáži a nyní se zaměřuje na fitness tréninky. „Ty se mi osvědčily, protože jsem se cítil po nich na motorce dobře.“

Martin Michek je už v období finálních příprav, ve které ho postihly zdravotní trable. „I když jsem měl nějaké zdravotní problémy, tak fyzický základ jsem si udělal. V Českých Budějovicích jsem pod dohledem trenérů a využívám ledové kádě, červená infra světla atd. Teď jsem v období, kdy příprava bolí, a ještě minimálně měsíc bude,“ dodal Michek, dlouhodobě nejúspěšnější český motocyklový jezdec na Dakaru. Martin Prokeš se během roku soustředil na off-road dálkové rallye a nyní dělá pravidelné výšlapy na horu. „Rád bych šel do konce roku ještě na motokros. Na enduru mám najeto letos opravdu hodně hodin, takže příprava byla kvalitní,“ pochvaloval si Prokeš.

Nejnovější komentáře

Zajímavý, za mě do lesa a přírody elektromotorky určitě dávají smysl 👍
V Mostě to letos rozjeli ve velkém, paráda ...
Marco33 napsal komentář k Jakub Kornfeil se vrací!
Paráda, tak alespoň něco. Jen je škoda, že to asi nikde v televizi neuvidíme.. Nebo se pletu?...
Ranger61 napsal komentář k Nový provizorní kalendář MotoGP 2020
Sice dobrá zpráva, ale stejně bude Brno bez fanoušků a i bez novinářů jen u televize. Velice s podiv...