Po páté z osmi dosavadních závodů letos bodoval Jakub Kornfeil v MS nejmenší třídy do 125ccm. A po čtvrté to byla trefa do elitní desítky, i když s pořádnou porcí štěstí.
I tak může být český mladík startující v barvách italského týmu spokojený, protože premiéra na nové Aprilii RSA se vydařila dle jeho skromnějších představ. V šedé kůře mozkové však stále zůstalo ukryto pomyšlení na nepatrně lepší výsledek. Tak třeba to klapne za zhruba 14 dní na Sachsenringu.
Jakub Kornfeil: „Měl jsem opravdu skvělý start do závodu a i úvodní tři kola byla dobře rozjetá. Na začátku čtvrtého okruhu však ve skupince, která se oddělila od dalších jezdců za námi, došlo k menší pošťuchované a já byl v první zatáčce dlouhý. Měl jsem problém to vůbec mimo stopu ustát a rázem to znamenalo i propad až na čtrnáctou příčku, když se přede mne dostali velmi rychle další soupeři. /Francouz Rossi, Portugalec Oliveira a Španěl Moncayo/. V tomhle tom duchu se pak pokračovalo po další velkou část závodu, kdy jsme jezdili všichni pohromadě a soupeřili o každý kousek rozpáleného asfaltu, přičemž všem bylo jasné, že pokud se žádnému z těch devíti jezdců před námi, jenž nám na začátku i velmi rychle zmizeli z dohledu, nic nestane jako např. technická závada, či pád v přemíře bojovnosti, nejlepší z nás bude maximálně desátý. Popravdě to byl výsledek, který bych rozhodně na první závod s RSA bral. Situace však byla o to horší, že Španěl a Portugalec jeli tak razantně a byť pro mne nebyl problém jim sekundovat, tak v okamžik, kdy jsem se dostal do vedení této skupinky, což bylo myslím čtyři nebo tři kola před koncem, pod jejich tlakem v jiné pasáži okruhu jsem se dostal znova mimo ideální stopu a znova jsem drobně propadl. Pak už je nebylo možné dostihnout, i když jsem opravdu makal. V závěru pak navíc už dost klouzala zadní guma a já tak nechtěl zbytečně zahodit slušné body, které byly důležité do tabulky. Jedenácté místo nebylo špatné a odstup od špice byl na první závod s novým motocyklem rovněž ucházející. A že jsem nakonec přeci jen desátý, jsem se dozvěděl až po dojezdu do boxu a pohledu na televizi, když Itala Corteseho vedení závodu potrestalo při spurtu do cíle za vytrčený loket proti soupeři. K jeho smůle a mému štěstí, jej pak 20 vteřinová penalizace odsunula až na pozice za mnou a já do té desítky nakonec „spadnul“. S odstupem několika hodin, tak hodnotím celý víkend pozitivně, ale stojíme, jak už jsem napsal ve své první tisk.zprávě, pořád ještě na úplném začátku a nesmíme přestat pracovat.“
Jakub Kornfeil s novým motocyklem obsadil při dnešní kvalifikaci v italském Mugellu 15.místo, nicméně ví, že to mohlo být lepší, jako i to, že má ještě hodně rezervy.
Všechno je jednou poprvé. První „románek“ prožívá nyní i Jakub Kornfeil se svojí novou Aprilii RSA. Fázi seznamování má český jezdec za sebou a pomalu a jistě se do rychlé „Italky“ zamilovává.
Jakub Kornfeil: „Pro začátek jsem si představoval úplně jiné podmínky, ale bohužel, tady panuje velmi podobné počasí jako v Holandsku a tak se nikdo nedivil, když začalo ve čtvrtém kole kvalifikace pršet, čímž kvalifikace vlastně velmi rychle skončila a já tak obsadil 15.místo. S novým motocyklem si začínám rozumět a začínáme mít i kontrolu nad motorkou, což je velice důležité. Navíc jsem toho včera moc nenajezdil, ale dnes ráno jsem si spravil chuť, byť jsme museli do kvalifikace učinit ještě nějaké výrazné změny na nastavení, protože mi ráno nevyhovovala adheze jak předku, tak i zadku motorky. To, že jsme to dokázali odstranit, se pak projevilo na čase již ve třetím kole 2.01,9 a nebýt toho, že se mi tam v dalším kole připletl jiný jezdec a já tak ztratil, byl bych rozhodně rychlejší. Škoda, mohla to být moje nejlepší kvalifikace, takhle mne ještě pár jezdců přeskočilo. Když zítra bude konečně normální počasí a bude svítit i slunce, tak jsme schopni jet ještě výrazně rychleji, což je na tomto okruhu dost rozhodují fakt. Na motorku jsem si zvykl celkem rychle, ale samozřejmě to není úplně to ono. Čeká nás ještě pořádná šichta a pokud to zvládneme, mohl bych stabilně dojíždět hodně vysoko. Nad čím ovšem budeme hodně muset přemýšlet, tak to jsou tlumiče, neboť se motorka chová úplně jinak než ta předešlá. Jinak se najíždí do zatáček, jinačí jsou i výjezdy z nich. Vlastně celá stopa je jiná a vy musíte motorku nechat jet. Brzdy to má sice stejné, ale brzdí to úplně jinak. A motor, to je záležitost mechaniků, jak moc ho dokážou „napepřit“, čímž bych jim chtěl znova poděkovat za práci a doufám, že se co nejdříve dostaneme co nejblíže špičce.“