Odhodlaně a bez nervozity chce Oliver König vstoupit do víkendových závodů v Mostě, kde se poprvé uskuteční šampionát superbiků. Nadějný český jezdec hodlá ve třídě Supersport 300 předvést své nejlepší výsledky, cílem je usilovat o umístění v top 10. „Poprvé se představím před domácím publikem. Chci si to užít, jsem naladěný dobře. Vím, že se musím ukázat a prosadit, abych měl šanci být v příštím roce ve vyšší kategorii,“ prohlásil König z týmu Movisio by MIE. Na mosteckém okruhu se ukáže v nových týmových barvách.
V celkovém pořadí je Oliver König doposud na 18. místě s jedenácti body. Jeho dosavadním letošním maximem bylo 8. místo v Itálii. Český jezdec z Prahy se však nyní upíná k Mostu, kde v pátek začnou první tréninky v rámci kategorie Supersport 300. Sám moc dobře ví, co je klíčové. „Stěžejní pro mě bude uspět v kvalifikaci, což se mi v letošním roce zatím tolik nedaří. Početné startovní pole se totiž většinou rozdělí v závodě na dvě skupinky a dostat se do té první ze zadních pozic moc nejde,“ dodal König, který ale také ukazuje dravost. Pokaždé se totiž dokázal prosadit dopředu a vybojovat osm až dvanáct míst.
„Když vezmu závod jako takový, tak ho Oliver vždycky odjel dobře. Umí si v té vřavě jezdců poradit, zaútočit ve správný moment, jezdí časy srovnatelné se špičkou. Jenom tyhle výkony musí předvádět v té přední skupině,“ tvrdil Miloš Čihák, manažer týmu Movisio by MIE. Rozhodující tedy bude sobota, kdy se pojede kvalifikace. Od ní se bude odvíjet celý závodní víkend. „Oliver musí přestat čekat na jedno vysněné kolo, které padne ve skupince v závěru. Spousta jezdců svůj nejrychlejší pokus vyjede na začátku, ne na konci. To bude klíčové,“ doplnil manažer Čihák.
Závodní vřava v prvním kole
Třída Supersport 300 je specifická tím, že v ní bojuje nejvíce jezdců na identických motorech. Všichni tak pracují s podobnou rychlostí, na trati ale musí být značně šikovní, využít každé příležitosti se za někým vyvézt a pak ve vhodný moment zaútočit. Na mosteckém okruhu bude však ještě jedna specifická překážka – úvodní zatáčka. „Na startu bude asi kolem pětačtyřiceti jezdců. Nedokážu si představit, jak se do ní všichni vejdeme. Bude to napínavé hned od prvního momentu,“ popsal König, který si okruh v Mostě pochvaluje. „Líbí se mi to rozložení, je to takové oldschoolové. Most má hodně zatáček, které chytnou za srdce.“
Společně s týmem nic König nepodcenil, v rámci testování zde najezdil mnoho kol. A to i na mokru. „Kdyby zapršelo, vůbec by mi to nevadilo,“ dodal jezdec, který je v šampionátu Supersport 300 třetím rokem a rád by se posunul výš. Jeho cílem je třída Supersport, který se jede na šestistovkových motorech. Navíc od příštího roku se rozšíří. „Má se vrátit Ducati, takže vzniknou další nová místa v týmech. Novinkou by mělo být sjednocení motorů, výkonné rozdíly se budou řešit hlavně elektronikou. Mělo by to být více vyrovnané, podobně jako v Supersportech 300,“ dodal König, který se v závodech v Mostě ukáže v nových barvách. „Vypadají skvěle. Nejenom tím chci v Mostě ale upoutat pozornost.“
Letošní výsledky Olivera Königa v Supersport 300
Španělsko
1. závod: 38. místo
2. závod: 29. místo
Itálie
1. závod: 24. místo
2. závod: 8. místo
Nizozemsko
1. závod: 13. místo
2. závod: 23. místo
Je jim 19 let a řádí na závodních motorkách. Filip Salač v mistrovství světa třídy Moto3, Oliver König v superbicích v kategorii Supersport 300. Oba společně v Praze trénují, ale také se baví. „Jsme stejná věková kategorie, stejní puberťáci. Máme si furt co říci,“ tvrdil König, kterého čekají závody v Mostě. To jeho kamarád zase bude usilovat o body v Rakousku. V minulém týdnu si oba zpestřili přípravu na důležitý víkend – střetli se ve flat tracku.
Jde o americkou verzi ploché dráhy, kde se nejezdí na speciálně upravených motorkách bez brzd, ale stačí běžnější stroje. Do zatáček se pak driftuje. „Je to velká zábava. Navíc nám to pomáhá při zlepšování citu na plyn, ale také procvičujeme reakce,“ popisoval výhody König. „Na trati se mohu střetnout třeba s deseti závodníky, v té rychlosti a v omezeném prostoru je potřeba si promyslet každý krok. Fakt skvělá příprava.“
Flat track výrazně zpopularizoval Valentino Rossi, motocyklová legenda. V jeho akademii se na něm připravují začínající hvězdy. König se Salačem pravidelně jezdí do Chabařovic na Ústecku. Zde si vyzkoušeli také regulérní závod v rámci domácího mistrovství. „Na něm mi to sedlo více, to Filip měl nějaké problémy. Výsledky v něm ale tolik neřešíme. Jdeme si užít ten boj. Na flat tracku nás baví i běžný trénink. Je to totiž pořádná makačka driftovat s tou motorkou,“ popisoval König, který je se Salačem často v kontaktu.
Vždyť v motocyklovém prostředí o nich prohlašují, že jsou furt spolu. Divné, pokud nejsou. „My společně i trénujeme v posilovně, nebo vyrazíme na kolo či motorku. Máme podobné druhy zábavy. Je fajn mít takového parťáka,“ doplnil pražský rodák König z týmu Movisio by MIE. Zároveň ho mrzí, že Salače neuvidí v Mostě. O víkendu se zde poprvé uskuteční mistrovství světa superbiků a König chtěl, aby byl u toho spolu se svým kamarádem. „Je to škoda, byla by to skvělá podpora mít ho u sebe v paddocku. On má ale povinnosti v Rakousku, budeme si vzájemně držet palce.“