Moto Guzzi V100 Mandello, inovativní roadster, který odstartoval druhé století historie značky s orlem ve znaku, se na veletrhu EICMA v Miláně představil s novou a rozšířenou modelovou řadou pro rok 2025.
Verze Moto Guzzi V100 Mandello S, která již v základní výbavě obsahuje pokročilé technologie, jako je semi-aktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0, obousměrný quickshifter, vyhřívané gripy, systém monitorování tlaku v pneumatikách TPMS a multimediální platformu Moto Guzzi MIA, nyní přichází s dalším vylepšením, a to systémem PFF Rider Assistance Solution.
Tento inovativní asistenční systém, poprvé představený u modelu Moto Guzzi Stelvio, využívá technologii Imaging Radar 4D, která zvyšuje bezpečnost jízdy prostřednictvím funkcí jako varování před čelní srážkou (FCW), informačního systému pro sledování mrtvého úhlu (BLIS) a asistenta pro změnu jízdního pruhu (LCA).
Všechny verze V100 Mandello, poháněné dvouválcovým motorem o objemu 1042 cm3, který nyní splňuje emisní normy Euro 5+, těží z vylepšené převodovky, která zajišťuje hladší a měkčí řazení. Tento prvek byl poprvé použit na modelu Stelvio.
Dalším novým detailem, který se již objevil na modelu Stelvio, je středový kryt chladiče, který dokonale ladí s liniemi motocyklu a chrání ho před odletujícími kamínky během jízdy.
Nová grafika a povrchová úprava
Moto Guzzi V100 Mandello se dodává ve dvou nových matných metalických barvách Blu Oceano a Grigio Titanio, které zdůrazňují její drsný vzhled, doplněný matně černě lakovanými koly a černými hlavami válců motoru.
V100 Mandello S je vizuálně výraznější a disponuje dvoubarevným lakováním ve dvou barevných variantách: Verde Ghiaccio a Rosso Lava. Ráfky, hlavy válců motoru a vidlice mají zlatou povrchovou úpravu.
Moto Guzzi V100 Mandello Wind Tunnel
Modelová řada Mandello V100 se dále rozšiřuje o speciální verzi, která podtrhuje úzké propojení motocyklů Moto Guzzi s nejmodernějšími technologiemi, Moto Guzzi V100 Mandello Wind Tunnel. Tento nejnovější přírůstek byl stvořen k 70. výročí mimořádného inženýrského díla Moto Guzzi, větrného tunelu, který v 50. letech ohromil svět motocyklů a učinil ze značky průkopníka v oblasti aerodynamiky.
V době, kdy tvary kapotáží byly v zásadě výsledkem empirických pokusů a omylů, byla Moto Guzzi prvním výrobcem na světě, který k tvorbě tohoto komponentu přistoupil vědecky, a to prostřednictvím testů provedených s touto mimořádnou novou konstrukcí, kterou navrhli Carlo a Giuseppe Guzzi, a jež byla oficiálně uvedena do provozu 12. dubna 1954.
Větrný tunel představuje skutečný milník v italské i světové motocyklové historii a dodnes je ikonou historické továrny v Mandellu del Lariu. Připomíná velmi důležité technologické dědictví, kterým se Moto Guzzi inspiruje při výrobě každého svého modelu.
To platí zejména u Moto Guzzi V100 Mandello, jež je prvním motocyklem na světě vybaveným adaptivní aerodynamikou, která dokáže automaticky upravovat polohu deflektorů na bocích nádrže podle aktuální rychlosti a zvoleného jízdního režimu. Až dosud nebyla tato technologie ve světě jednostopých vozidel prozkoumána, ale přináší jedinečné výhody. Umožňuje zachovat celkové rozměry a poskytovat ochranu a pohodlí pouze tehdy, když je to nutné a jezdec to vyžaduje.
Tvar modelu Mandello V100 vznikl na základě více než 200 hodin simulací pomocí výpočtů CFD a důkladného testování v aerodynamickém tunelu.
Moto Guzzi V100 Mandello Wind Tunnel vyniká jedním z nejpůsobivějších barevných provedení značky Moto Guzzi. Motocykl je lakován červenou barvou, kterou doplňuje černá zadní část a přední blatník. Boky nádrže zdobí elegantní černé grafické prvky, zvýrazněné zlatými detaily, jež ladí s odstínem hlav válců motoru.
Speciální edice Wind Tunnel nabízí bohatou technickou výbavu již v základním provedení. Patří sem semi-aktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0, inerciální platforma, náklonové ABS, obousměrná převodovka Quick Shift, multimediální platforma Moto Guzzi MIA, senzor tlaku v pneumatikách TPMS a vyhřívaná řídítka.
Rozsáhlá nabídka příslušenství
Pro rok 2025 je větší než kdykoli předtím také nabídka originálního příslušenství určeného pro řadu Mandello V100, a to díky novému speciálnímu tankvaku a novému chrániči kardanové hřídele.
Zadní radar systému PFF Rider Assistance Solution, který slouží jako informační systém pro sledování mrtvého úhlu (BLIS) a zároveň zajišťuje funkci asistenta změny jízdního pruhu (LCA), je nabízen jako příslušenství pro modely V100 Mandello a V100 Mandello Wind Tunnel. Součástí systému jsou také zpětná zrcátka s vestavěnými LED světly, která se rozsvítí a upozorní na potenciální nebezpečí.