Evropský motokros vstupuje do nové éry – série MAD (Master All Disciplines) během jediného měsíce rozvíří prach na třech legendárních tratích. Jezdci se utkají o lákavé prize money 8500 EUR a prestižní titul TRACK MASTER 2025.
Závodní kalendář odstartuje 22. února v italském Chieve. Pokračuje 1. března ve slovenských Šenkvicích na trati s historií světového šampionátu a vyvrcholí 29. března v českém Vranově. Každá trať představuje jedinečnou výzvu – odtud i název MAD: Master All Disciplines. Vítězové jednotlivých závodů získají nejen body do celkové série, ale i titul z dané disciplíny.
Na startovní rošt se postaví jezdci ve třech výkonnostních kategoriích podle síly motorky:
- MX1 (450 ccm) pro ostřílené jezdce,
- MX2 (250 ccm) pro pokročilé závodníky
- Junior (125 ccm) pro nastupující generaci
Série cílí na závodníky z celé Evropy a slibuje návrat ke kořenům motokrosu, kombinovanému s moderní diváckou show.
Mezi potvrzenými jezdci najdou diváci už teď zvučná jména. Mistra Evropy a legendu českého motorsportu Petra Bartoše, italského šampiona Andreu Rossi, a taky nadějné české jezdce jako Adama Duška, Mistra republiky z roku 2024, nebo Petra „Pedra“ Rathouského, několikanásobného mistra České republiky. Další jména pořadatelé teprve odhalí.
„Přinášíme novou éru motokrosu. Kromě samotných závodů jsme spustili webovou platformu, která fanouškům zprostředkuje detailní informace o jezdcích, týmech a dění v motokrosové komunitě," objasňuje pořadatel a zakladatel Adam Doležal.
Pro nové fanoušky jsou připraveny vzdělávací články na webu i autentická videa s jezdci.
„Generace našich rodičů pamatuje zlatou =ru motokrosu, kdy mistrovství přitahovala desítky tisíc diváku. Dnes zájem mladých klesá a sport tak ztrácí na síle. Chceme ukázat, že motokros má stále co nabídnout a MAD je budoucností motorsportu," popisuje aktuální situaci Jan Kaláb, zakladatel MAD.
„I proto mluvíme o návratu ke kořenům motokrosu. Mimo americkou scénu si dnes jezdci o větší prize money nezajedou. Na MAD tuhle šanci mají,“ dodávají pořadatelé.
MAD klade důraz i na mediální prezentaci samotných jezdců. „Z talentovaných závodníků chceme vytvořit ikony evropského motorsportu. Každému jezdci pomáháme budovat osobní značku a efektivně komunikovat na sociálních sítích," vysvětluje Jan Kaláb.
Poslední šance pro nepřihlášené jezdce registrovat se na závody vyprší koncem ledna. Fanoušci si už teď mohou zakoupit lístky v síti TicketPortal.