Tým Repsol Honda MotoGP dlouhodobě nastavuje standard v královské třídě. Jeho již čtyři typy motocyklu Honda MotoGP (NSR, RC211V, RC212V, RC213V) a jejich vývoj si získaly uctihodný rekord 15ti titulů a celkem již 180 vítězství.
Tyto motocykly Honda NSR, RC211V, RC212V a RC213V se zapsaly velkými písmeny do historických knih mistrovství světa motocyklů. Od chvíle, kdy se Repsol a Honda spojili v roce 1995 se jedná o nejsilnější tým v závodech Grand Prix, který vždy bojoval o vítězství v královské kubatuře. Repsol Honda, to byly vždy velmi dobře rozpoznatelné motocykly díky své charakteristické oranžové barvě ráfků a celkovému zbarvení.
Spolupráce mezi společnostmi Repsol a Honda započala nezapomenutelným dvoudobým motocyklem Honda NSR 500ccm. Tyto stroje definovaly éru a dosáhly 5ti po sobě jdoucích titulů mezi lety 1995 až 1999 s australanem Mickem Doohanem a španělem Álexem Crivillé.
Následně se na scénu dostaly nové čtyřdobé motocykly s motorem o objemu 990 ccm a výkonem cca 220 koní. Jednalo se o motocykl Honda RC211V, s kterým ital Valentino Rossi získal své první dva tituly mistra světa MotoGP v letech 2002 a 2003. Poslední titul s tímto motocyklem získal američan Nicky Hayden v roce 2006.
Následovala změna pravidel, kdy se objem motoru snížil na maximální hodnotu 800 ccm, což znamenalo debut motocyklu Honda RC212V, s nímž se australanu Casey Stonerovi v roce 2011 podařilo získat titul.
V současnosti je objem rovných 1000 ccm a na motocyklu s označením Honda RC213V závodí bratři Marc Márquez a Álex Márquez, kteří se pokouší pokračovat v závodění na samotné špici MotoGP. Marc Márquez, současný mistr světa v MotoGP, získal ohromujících 6 z posledních 7 titulů v MotoGP a pomalu se tak stává závodící legendou..
https://www.moto.cz/clanky/motosport/silnicni-zavody/834-repsol-honda-galerie-viteznych-motocyklu#sigProIdd7cbe430c5
-
Zdroje
Repsol Media