Deštivé závody v Assenu, změna motocyklu, pády ale i plány na příští rok. Michal Brožovič nám své letošní učinkování v holandském šampionátu shrnul v článku...
Holandský šampionát začal prvními čtyřmi závody na motodromu v Assenu. Tam bylo vždy hodně deštivé počasí, chladné a foukal silný vítr, prostě Nizozemsko. Skoro celou sezónu jsem tam moc neobouval slicky, ale spíš gumy na vodu. Byl to extrémní rok ze všech let co tam závodím, změna počasí byla během pár minut. Z těchto prvních čtyř závodů jsem nedokončil jeden. Bylo to hned po prvním kole, kde přišla změna na vodu a nebyla možnost přezout na mokro.
Pak se přesunul šampionát do Francouzského Dijonu, kde jsem přesedlal, po jedné a půl sezóně z Kawasaki na BMW Hp4. Bohužel jsem s novou motorkou nic nenajezdil a rovnou skočil do závodu po pár tréninkách. V kvalifikaci odešel termostat, takže jsem si toho ježdění moc neužil a řešil spíš motorku - proč se přehřívá. Na slunci tam bylo něco kolem 60°C což mi ukazoval teploměr, bylo tam na zdechnuti. Jeden závod jsem dokončil něco kolem 15. místa, ale druhý jsem už pustil, neměl jsem náhradní díly, bohužel jsem s tím nepočítal a bylo to celkem rychle přesedlání z Kawy na BMW.
Po Francii přišel německý Oschersleben, kde jsem ve dvojzávodě zajel 10. a 11. místo, což bylo fajn na body. A s BMW jsem se začal celkem sžívat a vylepšil si tak časy oproti Kawě o 2 vteřiny z minulého roku. Je to skvělá motorka, výkon, podvozek, fakt skvělá. Motorku jsem pořídil od dlouholetého kamaráda, bývalý šampion Holandska, který se účastnil s tímto motocyklem při větších závodech BSB, WSBK, GAMMA RACING DAY. Motorka je skvěle udělaná a padla mi od prvního kola.
Koncem sezóny, kdy jsem se zúčastnil holandského šampionátu v Assenu pod KNMW při British Superbike, jsem bohužel neměl svůj den. Hned první trénink jsem zajel čas, který jsem jel rok zpět při stejném závodu, ale s Kawou - teď s Hp4. Bohužel to byl jen jeden trénink, u druhého výjezdu byla už kvalifikace a ta nevyšla..... Přišel Black out a tím vše skončilo, zákaz na celý víkend. Důvod netuším, snad přetížení, hodně práce, pak za volantem. Byl jsem celkem rozbitý, něco bych odjel, ale co udají doktoři, na tom vše stojí. Pak následoval poslední dvojzávod při holandském šampionátu, kde šlo o poslední body. Vše se vyvíjelo super, kvalifikace v dešti na 6. místo, byla to pecka, jen 1,5 vteřiny ztráty na první flek. V závodě skvělý start, ale bohužel jezdec přede mnou spadl hned v první zatáčce po startu a abych se vyhnul střetu s jeho tělem, musel jsem prudce zabrzdit a taky jsem si ustlal. Navíc prorazil dekl z levé strany motoru, vytekl olej a tím jsem skončil. Do druhého závodu jsem náhradní díly už nesehnal, tak jsem dál nepokračoval..
V posledních závodech mi napomáhal hrozně moc skvělý kamarád a bývalý šampion Holandska Frank de Lange s přítelkyní Danielou, pocházející z Bratislavy. Celý rok jsme si v depu pomáhali i s přáteli z Ruska, kteří se účastnili skoro celé sezóny. Ve výsledku jsem se celkově umístil až na 20. místě, což je škoda. Celkem čtyři závody jsem neodjel, což mě mrzí, ale i tak to byla skvělá sezóna. Nabral jsem hodně zkušeností hlavně od Franka...
V příštím roce bych chtěl trošku změnu. Ještě není všechno jisté, ale chtěl bych jet severský šampionát ve Švédsku, který se jede na pěti místech + Holandský šampionát - jen něco z mála, zapojil bych tam určitě závod Alpe Adria v Assenu + British Superbike – Assen. Rýsuje se také závod v anglickém Brands Hatch, ale to vše je v jednání... Po novém roku určitě budou nějaké změny, ale zatím se budu držet tohoto plánu.
Co se týče letošní sezóny, určitě chci moc poděkovat skvělým partnerům a sponzorům a doufat v další spolupráci: ASP Group - Dušan Hřích, LS2, ARP-TUNING, RP tuning, RSV - Filip Vagner, Exd, PP Tuning a Bikes Plast. V následujícím roce doufám v další spolupráci.... Všem moc děkuji za sezónu 2019.
See you nexte years