Po dvanácti letech se mezinárodní motocyklové mistrovství Německa vrátilo v režii Motor Presse Stuttgart do Mostu. Návrat německé nejvyšší motocyklové série v silničním sportu sledovalo tři tisíce diváků. Fanoušci mohli vidět spektakulární předjíždění, změny v celkovém hodnocení, nový traťový rekord a první přestupy pro rok 2020...
Ve třídě IDM Superbike 1000 došlo ke změně na špici tabulky. Ilya Mikhalchik (alpha Racing-Van Zon-BMW) vyhrál oba závody. Již po první jízdě vzal svému týmovému kolegovi Julianovi Puffemu vedení v mistrovství. Zároveň 22-letý Ukrajinec stanovil na Autodromu v Mostě nový traťový rekord časem 1:35,430 minut. Tento čas odpovídá průměrné rychlosti 157,139 km/h.
Vzhledem k tomu, že Da Puffe v obou závodech spadl, ztratil v severních Čechách důležité mistrovské body. Obhájce titulu Mikhalchik se 23-letému Puffemu, ze závodní stáje Rennstadt Schleiz, vzdálil po devíti kolech o 41 bodů. Za novým vedoucím závodníkem ve třídě IDM Superbike následovali v první jízdě Lauf Marc Moser (MGM Performance Racing, Yamaha) a Alessandro Polita (Holzhauer Racing Promotion, Honda) z Itálie. Tímto se postavili na stupínky vítězů závodníci ze třech rozdílných zemí s třemi motocykly rozdílných značek. Tato kombinace se postarala o premiéru v IDM. Politovi se podařilo dostat Hondu poprvé tak dopředu. Ve druhém závodě, v kterém se v této sezóně startuje v systému Reverse-Grid, zvítězil Mikhalchik, který jako vítěz první jízdy musel startovat z deváté pozice, před Pepijnem Bijsterboschem (Dutch Comfort Houses, BMW). Holanďan využil příležitost a svou startovací pozici proměnil ve druhé místo. Polita byl do poslední zatáčky třetí, nicméně Moser jedoucí za ním rozhodujícím útokem vzal Italovi o vlásek místo na stupních vítězů. Oba dělilo v cíli 0,013 Sekund. Kawasaki s jezdcem Erwanem Nigonem (Kawasaki Weber-Motos Racing Team) se musel smířit s výsledkem. Čerstvý mistr světa vytrvalostních závodů spadl v první jízdě. Ve druhé byl šestý. Pro Suzuki vzal Toni Finsterbusch (Suzuki Mayer) uhlíky z ohně s dvěmi sedmími místy.
Ve třídě IDM Supersport 600 se podařil Maxovi Enderleinovi bezchybné dvojité vítězství. Stupně vítězů bylo po obou závodech stejně obsazeno a pevně v rukou Yamahy. Enderlein (Freudenberg WorldSSP Team) dojel pokaždé před druhým Marcem Buchnerem (Buchner Motorsport) a třetím Martinem Vugrinecem (UNIOR Racing Team). Enderleinovi se tímto podařilo se zase o kousek přiblížit k obhajobě titulu. Teoreticky by se jím mohl stát již v druhém zářijovém víkendu - po příštím závodě v Assenu. O skutečnou senzaci ve tříde do 600 ccm se v první jízdě ale postaral „Spider“ Martin Vugrinec. Již v prvním kole se protlačil z 18. místa na místo čtvrté..
Chorvat zařadil takové tempo, že se jeho soupeři nestačily divit. V posledním kole se prodrápal přes Toma Toparise a dokázal se vyškrábat na stupně vítězů, na který se drápal jako pavouk. V šampionátu Chorvat odsunul Australana z druhého místa.
V dorostenecké třídě IDM Supersport 300 vládl obvyklý frmol. Jen Victor Steeman (KTM), hostující jezdec mistrovství světa, se tomu vyhnul a obě jízdy vyhrál. Jakožto hostující jezdec však nedostal žádné body. Za ním se v první jízdě upletl shluk šesti závodníků s Angelem Licciardim (Kawasaki), Rickem Dunnikem (Yamaha), Walidem Khanem (Kawasaki), Davidem Kubáněm (KTM), Tonim Erhardem (KTM), Melvinem van der Voortem (Yamaha) a Rubenem Bijmanem (Yamaha), kteří si mezi s sebou v různých soubojích neustále měnily pozice. Poslední kolo zase stálo za to. Lokální matador Kubáň spadl. Walid Khan, startující z osmého místa, byl odmávnut jako druhý. Holanďan získal ve svém prvním závodě IDM plných 25 mistrovských bodů. Jako třetí viděl cílový praporek Angelo Licciardi. Toni Erhard (KTM) se musel spokojit se šestým místem. Byl nejlepším Němcem v závodním poli. Čtyři body získala dáma Nina Schubrikoff na Yamaze. Erhard ale získal plný počet bodů v druhé jízdě. Na obhajobu titulu si ale 18-letý jezdec musí nechat zajít chuť. Ve zbývajících šesti závodech již na špici nedosáhne. „Pro mě teď platí jen jednotlivé výsledky, ale vítězství mi dělá skutečně dobře, říká Schwarzenberger, jehož první polovina sezóny byla jen průměrná. Vedoucí mistrovství, Angelo Licciardi si připsal dalších 20 bodů na své konto. Tímto si belgický závodník na Kawasaki upevnil vedení před Dunnikem, Colinem Velthuizenem (Kawasaki) a čechem Kubáněm. Boj o místa za Licciardem je zcela otevřený. Ruben Bijman (Yamaha) a Troy Beinlich jsou rovněž ve hře.
V IDM Sidecar do 600 ccm v hodnocení nevede žádná cesta přes sedminásobného mistra světa Tima Reevese a jeho spolujezdce Marka Wilkese (Adolf RS F1 Yamaha). V obou jízdách britské super hvězdy následovali do cíle jak Němci Josef Sattler/UweNeubert (Adolf RS F1 Kawasaki) jakožto i švýcar Jakob Rutz s Němcem Björnem Boschem (LCR F1 Yamaha) v postranním vozíku. Existují již velmi zajímavé plány pro rok 2020. Společnost podnikající v cestovním ruchu Bonovo Express bude v příštím roce sponzorem nejenom Reeves/Wilkes, ale i Sattler/Neubert. „chceme spolupráci s oběma týmy jednak v IDM, tak i při mistrovství světa. Dodatečně podpoříme i jeden Rookie-Team nebo týmy na divokou kartu“, uvedl šéf Jürgen Röder.
V IDM Sidecar hodnocení do objemu 1000 ccm máme s Mikem Roscherem/AnnouBurkardovou (LCR F1 BMW) novou vedoucí dvojici v celkovém hodnocení. Německo-švýcarská kombinace dosáhla již na šest vítězství, pět v řadě. Scott Lawrie/Emanuelle Clementová (LCR F1 Suzuki) se dostali rovněž dvakrát na stupně vítězů. Andres Nussbaum/Manuel Hirschi (LCR F1 Suzuki) jen jednou. Švýcaři před závody v Mostě vedli celkové hodnocení. Kvalifikace "Sidecar-Qualifying" a také první závod byl zastíněny těžkými nehodami. V pátek havarovalo franzouzské duo Michael Ouger/Sebastien Seret. Oba jsou v nemocnici. Jejich zdravotní stav je stabilní. Helmut Lingen/Carolin Zimmermann, kteří měli nehodu v sobotu, byli již propuštěni domu..